Udruženje muzičkih umjetnika „BArte“ će 31. oktobra 2025. godine u 19 sati u prostorijama Centra kulture i mladih Općine Centar Sarajevo organizovati jedinstven muzički događaj namijenjen mladima općine Centar zainteresovanim za izučavanjem muzike i umjetnosti.
Koncept koncerta čini interaktivni diskurs sa publikom o razvoju klasične muzike od Baroka do danas. Umjetnice će provesti publiku zvučnim primjerima kroz epohalna djela iz historije muzike i prezentovati kako i čime se muzika služila kroz decenije, te kako ona danas zvuči i šta predstavlja. Kroz cjelokupan koncert, publika bi se podsticala na razgovor o temama tema poput perspektive bavljenja umjetnošću danas, izgleda i ishoda umjetničkog života u Bosni i Hercegovini a sve sa ciljem upućivanja i podsticanja mladih za istraživanjem muzičke umjetnosti.
Izvođači koncerta su istaknute umjetnice, na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu i prve doktorice umjetnosti u Bosni i Hercegovini. Svojim muzičkim stvaralaštvom etabliraju muzički život Sarajeva i Bosne i Hercegovine nastupajući solistički, kao i u kamernim sastavima. Kao trio „Beat“ djeluju posljednjih 5 godina promovišući savremenu klasičnu muziku za harmoniku, violinu i violončelo kao i muziku bh kompozitora sa posebnim akcentom na mlade kao ciljanu publiku.
Ulaz na koncert je besplatan.
Belma Alić
Belma Alić je diplomirala 2004. godine u klasi prof. Yevgeny Xaviereff-a na Muzičkoj akademiji u Sarajevu. Godine 2007. završava postdiplomski studij u istoj klasi i 2015. godine doktorski studij na Muzičkoj akademiji u Sarajevu na temu Nove tehnike u literaturi za violončelo solo XX i XXI stoljeća.
Tokom školovanja pohađala je brojne seminare i majstorske radionice za violončelo i kamernu muziku kod profesora Herre-Jan Stegenga, Nikola Ružević, Balazs Mate, Conradin Brotbek, Johannes Goritzki, Mineo Hayshi i Raphael Wallfisch. Sarađivala je sa istaknutim Gudačkim kvartetom Medici iz Londona i gudačkim kvartetom Manhatten iz New Yorka. Bila je članica Međunarodnog omladinskog gudačkog orkestra (dirigent Simon Robinson) u Sloveniji i dvije koncertne sezone Svjetskog simfonijskog orkestra muzičke omladine (dirigenti: Carlos Kalmar, Amy Andersson i Yakov Kreizberg). U junu 2011. godine je učestvovala u akademiji za mlade muzičare u organizaciji Kamernog orkestra Evrope sa dirigentom Nikolausom Harnoncourtom.
Osvojila je više prvih i specijalnih nagrada na takmičenjima učenika i studenata muzike u FBiH i 2001. godine prvu nagradu na Međunarodnom takmičenju Val Tidone u Italiji u kategoriji kamerne muzike (duo klavir i violončelo) i 2010. godine specijalno priznanje za nestandardne ansamble u kategoriji Tidone folk (duo glas i violončelo). Dobitnica je nagrade za poseban nastup na završnom koncertu seminara za gudače u Italiji (Martina Franca) 2010 godine.
Kao solistica nastupala je uz pratnju orkestra Sarajevske filharmonije, Kamernog simfonijskog orkestra Zenica, Orkestra studenata Muzičke akademije u Sarajevu, Gudačkog orkestra Muzičke akademije u Sarajevu i Mostar Sinfoniette.
Svirala je sa istaknutim muzičarima kao što su David Wilde, Michael Copley, Darragh Morgan, Ruth Waterman, Theodore Bikel, Edin Karamazov, Shura Lipovsky, Merima Ključo, William Conway, Nigel Osborne, Vanessa Redgrave i Tamara Brooks.
Članica je kamernog ansambla muzičke akademije aMAS. Od 2007. godine je član ansambla Circus opera, u čijoj produkciji opere Nigel Osborna je imala uspješne nastupe u Bosni i Hercegovini, Engleskoj, Škotskoj i Austriji, a čija opera Differencess in Demolition je izvedena na festivalu City of London Festival, te imala direktni prenos sa koncertnog izvođenja u Edinburgh-u na BBC radiju.
Redovna profesorica je na predmetima Violončelo i Kamerna muzika za gudače na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu.
Belma Šarančić
Belma Šarančić završila je 2005. dodiplomske studije na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu (teoretsko-pedagoški smjer, dobitnica priznanja „Zlatna značka“) i Muzičkoj akademiji u Istočnom Sarajevu (smjer harmonika u klasi prof. Danijele Gazdić, dobitnica nagrade „Vojin Komadina“). Magistrirala je 2009. u klasi prof. Radomira Tomića iz oblasti Harmonika – koncertni izvođač na Muzičkoj akademiji u Istočnom Sarajevu.
Specijalističke studije završila je 2012. u klasi prof. Claudia Jaccomucija na Scuola Superiore di fisarmonica u Urbinu (Italija). Doktorirala je 2015. harmoniku na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu pod mentorstvima: prof. Geir Draugsvolla – harmonika i prof. Senada Kazića – pisani rad, kao prvi doktor muzičkih umjetnosti u BiH. Prvo radno iskustvo stekla je u Srednjoj muzičkoj školi Sarajevo (2005-2009) kao profesor harmonike i kamerne muzike. Na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu zasnovala je radni odnos 2008. u zvanju asistenta iz oblasti harmonika. 2010. izabrana je u nastavno zvanje docenta, a od 2015. djeluje u zvanju vanrednog profesora iz iste oblasti. U period 2017-2020. obnašala je dužnost prodekanese za koncertnu djelatnost MAS.
Učestvovala je i pobjeđivala na mnogobrojnim takmičenjima u Bosni i Hercegovini i inostranstvu. Bila je član žirija na preko 20 takmičenja (Federalna takmičenja BiH, Akordeon Art (Istočno Sarajevo), Susreti harmonikaša (Pula), Eufonija (Novi Sad), a od 2019. izabrana je za delegata BiH pri CMA (Confédération Mondiale del’Accordéon). Snimala je za domaće televizijske stanice i produkcijske kuće, kao i muziku za filmove. Bila je član postave predstave „Kad bi ovo bio film“ Narodnog pozorišta u Sarajevu (2012-2014). Nastupala je sa nekoliko orkestara, između ostalog sa Kamernim orkestrom Muzičke akademije u Sarajevu i sa Sarajevskom filharmonijom. Uspješnu suradnju uspostavlja i sa bh. kompozitorima, čija djela premijerno izvodi na koncertima i festivalima. Član je SONEMUS ansambla (2019).
Bila je aktivna učesnica na EPARM konferencijama (2014. – Stockholm i 2015. – Graz), gdje je izlagala svoja doktorska istraživanja, kao i ICON (Innovative Conservatoire) seminara u Londonu u organizaciji AEC-a.
Djelovala je u više navrata kao gostujuća profesorica na Lietuvos muzikos ir teatro akademija (Litvanija), Conservatiorio di Musica Giuseppe Tartini (Italija), te na Det Kongelige Danske Musikkonservatorium (Danska), gdje je, pored masterklasova i teorijskih predavanja sa fokusom na Sarajevsku akordeonističku školu, održavala i praktična predavanja iz oblasti Aleksander tehnike u akordeonizmu.
U pedagoškom radu njeni studenti bilježe mnogobrojne solističke nastupe kao i preko 70 nagrada na internacionalnim takmičenjima u kategorijama solista i kamernih sastava
Tamara Arsovski
Tamara Arsovski je rođena u Sarajevu 1991.godine, u porodici muzičara. Osnovnu i srednju muzičku školu završila je kao učenica generacije. Diplomirala je 2014. godine u klasi prof. Violete Smailović – Huart, na Muzičkoj akademiji u Sarajevu. Godine 2016. završava i magistarski studij u istoj klasi. Tokom školovanja pohađala je brojne seminare i radionice za violinu i kamernu muziku kod istaknutih violinista i pedagoga (Violeta Smailović-Huart, Stefan Milenkovća, Rebekka Hartmann, Ilia Korol, Hakan Şensoy, Cihat Aşkın, Deborah Wong, Manhattan String Quartet i dr.
Bila je članica kamernog orkestra Camerata Academica, Omladinskog simfonijskog orkestra jugoistočne Evrope, orkestra Symphonia Momentum Orient and Occident, Kamernog orkestra 2007, Sarajevskog kamernog orkestra.
Nastupala je u okviru festivala: Muzika na žici , Sarajevo Chamber Music Festival, Zeničko proljeće, Sarajevo Sonic studio, Majske muzičke svečanosti, Sarajevske večeri muzike, Sarajevska Zima, Festival ulične umjetnosti, Baščaršijske noći i dr.
Svoj talenat potvrdila je učešćem na 9 takmičenja učenika i studenata muzike, gdje je osvojila 3 specijalne i 6 prvih nagrada. U 2009. godini predstavljala je Bosnu i Hercegovinu na smotri mladih umjetnika u Ohridu (Makedonija). Kao solistica nastupala je uz pratnju orkestra Camerata Academica i Gudačkim orkestrom Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu.
Od 2013. godine stalni je član Gudačkog orkestra MAS, na poziciji koncert-majstorica. Protekle tri godine radila je u Sarajevskoj Filharmoniji, a od 2018. godine zaposlena je kao asistent na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu, na predmetu Kamerna muzika za gudače.


