Radionica kreativnog pisanja
Pisanje je umjetnost korištenja jezika, korespondencija promišljanja i izražavanja, a kroz kreativni pristup pruža mogućnost da oslobodimo unutrašnje svjetove i vizije naše okruženja, razvijemo vlastiti stil i razumijemo kako književnost oblikuje naše živote.
Našim polaznicima, kroz interaktivne sesije, omogućavamo prostor za razvijanje analitičkih sposobnosti čitanja i razumijevanja teksta, identifikaciju stila, tona i simbolike, te implementaciju tih elemenata u vlastitom pisanju.
Kroz razgovor, čitanje i – najviše – pisanje, polaznici će učiti o karakterizaciji, razvijanju scene i napetosti, razumijevanju pročitanog, i stvaranju književnog svijeta u kojem se isprepliću stvarnost i fikcija. U tom procesu stiče se dublje razumijevanje o utjecaju književnosti na svakodnevni život, odnose i društvene promjene.
Koncept škole kreativnog pisanja otvoren je svim punoljetnim osobama koje žele razviti vlastiti glas, učiti o književnim i novinarskim formama, podstaknuti stvaralački duh i ponovo probuditi osjećaj za izražavanje kroz pisanu riječ.
Polaznici će imati priliku da učestvuju u dinamičnim i interaktivnim sesijama, da svoj rad podvrgnu kritičkoj analizi, ali i da nauče konstruktivno promišljati o tekstovima drugih. Kroz proces pisanja razvija se i šira svijest o društvenoj ulozi jezika, komunikacije i kreativnosti.
Radionice će voditi Adnan Bajrović nagrađivani književnik, književni kritičar, novinar i zamjenik izvršnog urednika Oslobođenja, a cilj je stvoriti okruženje koje inspiriše, ohrabruje i pomaže u artikulaciji ideja, stavova i emocija kroz pisanu formu.
Nastava je interaktivnog karaktera i osmišljena tako da obuhvati praktične i teorijske aspekte kreativnog pisanja, uz stalnu povratnu informaciju kroz čitanje, diskusiju i analizu. Kroz ovaj program, polaznici će proći kroz različite tematske cjeline koje se bave osnovama pripovijedanja, tehnikama pisanja i razvijanjem vlastitog autorskog izraza, sa posebnim fokusom na kratku priču i elemente naratologije.
Vrste aktivnosti
Uvod u kreativno pisanje i strukturu pripovijedanja
Polaznici će se upoznati s osnovnim principima kreativnog pisanja, važnosti pisanja iz lične perspektive i ključnim elementima pripovijedanja – likovima, radnjom, postavkom i stilom. Diskutiraće se o planiranju pisanja, ličnim preprekama i motivaciji, a kroz praktične vježbe učesnici će razvijati svoje prve mikropriče i skice narativa.
Razvoj likova i dijalog
Posebna pažnja posvećena je kreiranju uvjerljivih likova kroz biografije, unutrašnje konflikte i promjene. Polaznici će raditi vježbe opisa i dijaloga s ciljem usvajanja tehnika koje likove čine životnim i dinamičnim. Kroz analizu i pisanje, učesnici će razumjeti razliku između romana i kratke priče u odnosu na dubinu karakterizacije.
Ambijent, simbolika i stil pisanja
U ovoj fazi kursa polaznici će istraživati kako prostor i atmosfera utiču na naraciju, te kako se simbolika može koristiti za dodavanje dubljeg značenja tekstu. Fokus će biti na stilskim nijansama, ritmu rečenica i ličnom izrazu, uz vježbe stilskih transformacija i uređivanja vlastitih tekstova.
Forma kratke priče i čitalačke analize
Polaznici će se detaljnije upoznati sa formom kratke priče i naučiti kako zadržati fokus bez digresija. Učit će analizirati pročitane tekstove, prepoznati stil i tehniku autora, te vježbati imitaciju stila na zadate teme. Pored toga, gostujući autori ili urednici (ako ih bude) doprinosit će praktičnim uvidima u savremenu književnu produkciju.
Fikcionalizacija stvarnog i storytelling
U ovoj cjelini akcenat je na spoju ličnog iskustva i fikcije, gdje će polaznici naučiti kako svakodnevne situacije mogu postati osnova za uvjerljivu proznu fikciju. Kroz storytelling vježbe, učesnici će razvijati sposobnost usmenog prepričavanja i adaptacije priče u različite forme, uz osvrt na naratora i tačku gledišta.
Pisac, tekst i čitatelj: završna razmjena i budući koraci
Završni čas je zamišljen kao otvoren prostor za refleksiju, usmjeravanje i međusobnu podršku. Svaki učesnik dobija individualnu povratnu informaciju o svom angažmanu – šta je posebno uspjelo, koje su tačke snage, gdje tekst još može rasti, i koji su mogući putevi daljeg razvoja. Razgovarat ćemo o narednim koracima: kako održati kontinuitet pisanja, koje alate koristiti za uređivanje, kako prepoznati kada je tekst „završen“, i koje su mogućnosti objavljivanja (literarni časopisi, blogovi, konkursi, radionice, digitalne platforme).
Radionica je namijenjena mladima starijima od 18 godina.